Statystyki e-commerce w 2020

Twoja firma nie sprzedaje jeszcze w sieci?  To błąd, bo prognozy mówią o rekordowym wzroście w Polsce i przekroczeniu 100 mld zł sprzedaży w 2020. Zdaniem Unity Group wartość ta może z powodu pandemii osiągnąć nawet poziom 120 mld zł, a w kolejnych 5 latach będzie następował 20% wzrost. Zobacz aktualne statystyki e-commerce w 2020 roku. To moment jak z filmów Hitchcocka – na początku jest trzęsienie ziemi, a potem akcja zaczyna stopniowo przyspieszać. W ubiegłym roku nastąpił ogromy przełom w podejściu do zakupów w sieci, a skal będzie się zwiększała z roku na rok. Mówi się, że przeskoczyliśmy o jedną lub dwie dekady.

Zdaniem wielu analityków, jeśli firmy nie dostosują się do nowych realiów, to długo nie przetrwają. Aktualna sytuacja na świecie pokazała, że nie ma już sensu zastanawiać się czy warto zrobić ten krok, ale czy starczy nam czasu – pandemia drastycznie zmieniła sposób podejścia do zakupów online. Zmienia się np. struktura wiekowa kupujących, firma Deloitte prognozuje, że ponad 1 mln Duńczyków powyżej 65 roku życia będzie coraz częściej kupować w sieci. W Chinach to już się stało – większość osób po 60-tce korzysta z e-commerce. Konieczność korzystania z tej formy zakupów spowodowała przełamanie obaw, dlatego wielu klientów przy niej pozostanie po zakończeniu obostrzeń i wygaśnięciu epidemii. Szacuje się, że w Polsce ponad 63% klientów korzystających z zakupów online nadal będzie z nich korzystała.

Według raportu przeprowadzonego przez Gemius wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej w marcu br. na reprezentatywnej grupie 1544 osób powyżej 15 lat, struktura wygląda jak na poniższych wykresach:

Kupujący ecommerce 2020 - demografia

Kupujący w sieci 2020 – demografia

 

Poddano badaniu także niekupujących, którzy stanowią 27% ogółu. Spośród nich aż 43% twierdzi, że głównie brakuje im fizycznego kontaktu z produktem, jednak widząc niższe ceny produktów w sieci oraz bezpiecznie formy płatności mogą docelowo zacząć korzystać z dobrodziejstw e-commerce.

Jakie funkcje mogą pomóc przekonać niekupujących, oto niektóre pomysły:

  • podgląd produktu 360 stopni, który już jest stosowany przez niektóre sklepy,
  • filmy i szczegółowe zdjęcia zawierające wszystkie dostępne warianty produktów, np. kolorystyczne,
  • nowe technologie, jak VR (Virtual reality) czy AR (Augmented  reality), za pomocą których można będzie dokładnie obejrzeć produkt także w rzeczywistym otoczeniu.

 

Niekupujący online 2020 - demografia

Niekupujący online 2020 – demografia

 

Coraz większym zaufaniem darzą Polacy sklepy zagraniczne. Spośród 73% kupujących online Polaków, praktycznie wszyscy kupują w polskich sklepach internetowych, ale rośnie także odsetek korzystających ze sklepów za granicą – w chwili badani wynosiła już 30%.

Jakich urządzeń używają Polacy do zakupów – głównie laptopy i smartfony, ale pojawiły się także czytniki e-booków.

Kupujący w sieci 2020- urządzenia

Kupujący w sieci 2020- urządzenia

 

Badania trendy strategie

Dodaj komentarz