Dawno, dawno temu zadawaliśmy sobie pytanie: czy warto mieć stronę internetową. Miało to pewnie sens w latach z początku poniższego wykresu, bo obecnie liczba polskich dorosłych internautów wzrosła do prawie 30 mln i umieszczenie informacji o swojej działalności w sieci jest absolutnie niezbędne. Zobacz, jak zmieniała się zmieniała się liczba internautów w ciągu 18 lat i ile osób kupuje w sieci.
Czy korzystasz z Internetu przynajmniej raz w tygodniu – takie pytanie zadawał CBOS osobom dorosłym w ciągu 17 lat (wszystkie słupki zielone). W bieżącym roku, ze względu na sytuację epidemiczną, ilość internautów na pewno będzie rekordowa. W maju liczba według badań PBI wynosiła 27,7 mln (słupek niebieski).

Czy korzysta Pan/Pani z Internetu?
Nikogo chyba nie dziwi poniższy podział wiekowy internautów, na którym widać że pokolenie Z oraz milenialsi praktycznie w 100% korzystają z dobrodziejstw nowych technologii.

Podział wiekowy
Także skłonność do korzystania z sieci zależy od wykształcenia – dla prawie wszystkich osób z wykształceniem wyższym to podstawowe źródło informacji.

Korzystający z Internetu z podziałem na wykształcenie
Nie bez znaczenia dla prowadzących jakikolwiek biznes będzie fakt, że w sieci odnajdziemy osoby o ponadprzeciętnej sytuacji materialnej.

Korzystający z Internetu – sytuacja materialna
Poniżej podział korzystających z Internetu na grupy zawodowe.

Korzystający z Internetu – grupy zawodowe
Liczba godzin spędzanych w sieci także zależy od wieku i osoby do 30 roku życia dominują najbardziej. 99% użytkowników korzysta z niego w domu, a połowa również w pracy i szkole. Kawiarenki internetowe stanowią już tylko 1% liczby.

Średnia liczba godzin spędzanych w sieci według wieku
Liczba kupujących od lat przekracza 80%, a w roku 2020 na pewno pobije wszelkie rekordy.

Czy kupuje Pan przez Internet?
Obecnie warto więc zadać sobie pytanie czy mój biznes/moja firma oferuje swoje usługi w sieci i dociera do 57% dorosłych Polaków. Tym bardziej, że po przełomowym roku 2020 liczba ta będzie znacząco wyższa. Trend jest tutaj wyraźny i widać, że w ciągu najbliższych lat zdecydowana większość klientów będzie dostępna w sieci.
Źródła:
- dane i wykresy w kolorze zielonym z publikacji: Komunikat z badań nr 95/2019 – Centrum Badania Opinii Społecznej,
- słupek w kolorze niebieskim: Polscy internauci w maju 2020 – Polskie Badanie Internetu,
- liczba ludności Polski w 2019: Europejski Urząd Statystyczny.
KATEGORIA:Badania trendy strategie